FAQ

Wie is MWM2(/Crowdtech)?

Jumbo Supermarkten werkt voor het Jumbo Klantenpanel samen met onafhankelijk onderzoeksbureau MWM2. MWM2 maakt gebruik van de software van Crowdtech. MWM2 is aangesloten bij de MOA (Marktonderzoek Associatie). Zij houdt zich aan de internationale ESOMAR/ICC code voor marktonderzoek en de gedragscode inzake de bescherming van privacy.

Hoe zit het met mijn privacy?

We respecteren jouw privacy; je gegevens (zoals je e-mailadres) worden uitsluitend gebruikt om je uit te nodigen voor een onderzoek. Je gegevens geven wij niet door aan derden en gebruiken we ook niet voor verkoopdoeleinden. De antwoorden die je geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem. Klik hier voor ons Privacy Statement.

Kan iedereen lid worden van het Jumbo Klantenpanel?

Ja, in principe kan iedereen lid worden van het klantenpanel van Jumbo. De enige voorwaarde is dat je wel eens boodschappen doet bij een Jumbo winkel.

Ik heb me aangemeld. Hoe gaat het nu verder?

Direct nadat je jezelf hebt aangemeld ontvang je een bevestigingsmail met een link naar je inlogpagina. Hier kun je inloggen met je e-mailadres en het wachtwoord dat je zelf hebt opgegeven. 

Ik heb me ingeschreven voor het Jumbo Klantenpanel, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?

Er is een aantal mogelijke oorzaken:

1. Je hebt je gegevens tijdens je aanmelding niet volledig ingevuld. Als je deze gegevens volledig invult, heb je een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken. Het kan voorkomen dat voor bepaalde onderzoeken een selectie gemaakt wordt van panelleden die aan bepaalde kenmerken voldoen.
2. Als je na jouw aanmelding geen e-mail van ons hebt ontvangen, hebben wij misschien niet het juiste e-mailadres. Het kan zijn dat er tijdens jouw aanmelding een typefout is gemaakt. Je kunt jouw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen via je profielpagina.
3. Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld een bepaalde regio of leeftijd).
4. Wellicht worden e-mails tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein crowdtech.com. Het is belangrijk dat je dit e-mailadres opneemt als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail. Dit doe je door *@crowdtech.com op te slaan in je adresboek.

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?

Nee, Je hebt geen speciale software nodig. Het enige dat je nodig hebt, is toegang tot internet en een eigen e-mailadres zodat we jou per mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?

Je krijgt per e-mail een uitnodiging voor deelname aan het onderzoek. In deze e-mail staat een link naar het onderzoek waarmee je automatisch toegang hebt tot de vragenlijst.

Moet ik een onderzoek meteen invullen?

Nee, je kunt de vragenlijst invullen op een tijdstip dat jou het beste uitkomt. Je kunt ook tussentijds stoppen en op een later moment verder gaan. Let wel op de periode dat het onderzoek ingevuld kan worden, dit varieert per onderzoek van een dag tot enkele weken.

Hoe lang duurt deelname aan een onderzoek?

Dit verschilt per onderzoek. Wij proberen de onderzoeken altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld duurt deelname aan een vragenlijst ongeveer 5 minuten.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?

Als je meedoet aan het Jumbo Klantenpanel ontvang je een aantal keren per jaar een uitnodiging voor deelname aan een onderzoek. De uitnodiging ontvang je per e-mail. Hoe vaak we je uitnodigen hangt onder andere af van je profiel. We nodigen je namelijk alleen uit voor onderzoek dat op jouw persoonlijke situatie is afgestemd.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?

Nee, deelname is niet verplicht. Als je een keer geen tijd of geen zin hebt om aan een onderzoek deel te nemen, kun je de uitnodiging gewoon negeren. Je blijft dan gewoon lid van het Jumbo Klantenpanel.

Wat voor onderzoeken kan ik verwachten?

De onderzoeken kunnen gaan over diverse onderwerpen, zoals eten en drinken, boodschappen doen of over Jumbo.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?

De resultaten van het onderzoek zullen door Jumbo worden gebruikt om Jumbo te verbeteren. Regelmatig koppelen wij inzichten uit de onderzoeken terug aan degenen die de vragenlijst hebben ingevuld. We sturen die inzichten naar het e-mailadres waarmee je deelneemt aan het Klantenpanel.

Het onderzoek werkt niet, wat moet ik doen?

Als de link naar het onderzoek niet werkt kun je de link uit de uitnodigingsmail kopiëren en plakken in de adresbalk van je internet browser. Werkt dat ook niet? Neem dan contact met ons op en we zoeken samen naar een oplossing.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Als je bent ingelogd kun je op je profielpagina je wachtwoord wijzigen, dan krijg je binnen enkele minuten een e-mailbericht toegestuurd om dit te bevestigen.

Ben je nog niet ingelogd? Klik dan op 'Wachtwoord vergeten' op het inlogscherm. Je ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mailbericht om je wachtwoord te wijzigen.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?

Je kunt je e-mailadres en andere persoonlijke gegevens doorgeven door een e-mail te sturen naar jumbopanel@panel.mwm2.nl.

Ik wil me uitschrijven uit het Jumbo Klantenpanel, wat moet ik doen?

Je kunt jezelf uitschrijven op deze pagina. Na uitschrijving benaderen wij je niet meer voor onderzoeken van het Jumbo Klantenpanel.

Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen?

Je kunt hier je vraag stellen. Binnen twee werkdagen ontvang je een antwoord.